در طراحی و دکوراسیون ساختمان های امروزی نرده یکی از کاربردی ترین و مهم ترین بخش ساختمان است که به عنوان محافظ نقش مهمی در پیشگیری از حوادث دارد. معمولا نرده ها ارتفاع ۱۱۰ سانتی متری ساخته می شوند.

نرده حفاظی است که از جان در برابر سقوط محافظت می کند، به آن جان پناه نیز گفته می شود. همچنین علاوه بر حفظ امنیت، جلوه بصری ساختمان را بالا می برد.

نرده ها در جنس های مختلفی تولید می شوند و کارایی دارند و اخیرا به سازه های دکوراتیو تبدیل شده اند.

 

 

 

انواع نرده

  • نرده آلومینیومی
  • نرده چوبی
  • نرده آهنی
  • نرده شیشه ای
  • نرده استیل

 

 

 

نرده آلومینیومی

امروزه فلز آلومینیوم در سازه ها بشدت مورد توجه قرار گرفته و استفاده میشود. این نرده ها مزیت های زیادی از جمله سبک بودن، قیمت مناسب، تنوع در شکل و فرم و ایجاد زیبایی محیط دارند.

کاربرد استفاده از نرده آلومینیومی

مراکز عمومی: از نرده آلومینیوم به دلیل نگهداری راحت در معابر عمومی سطح شهر و مراکز عمومی پر رفت و آمد نسبت به سایر نرده ها بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد.

کشتی ها: از آلومینیوم به دلیل عدم نیاز به جوش پذیری و آبکاری و رنگ کردن در حفاظ کشتی ها از آن استفاده می کنند.

 

 

نرده چوبی

از آن جایی که نام چوب در طراحی دکوراسیون، با انواع مدل‌های کلاسیک همراه است، بسیاری از افراد برای منازل خود از نرده‌های چوبی استفاده می‌کنند. نرده‌های چوبی قابلیت حکاکی و منبت کاری را داشته و از این طریق به فضا جلوه ی زیبا‌تری می بخشند.

کاربرد استفاده از نرده چوبی

نرده چوبی راه پله: این نرده‌ها به دلیل این که هم جنبه حفاظتی دارند و هم اینکه زیبایی ظاهری ساختمان را بیشتر می‌کنند، قیمت بسیار پایین تر از سایر نرده‌ها دارند، مورد استقبال و توجه قرار گرفته اند.

 نرده چوبی باغ: این دسته از نرده‌ها برای ساختمان مناسب نیستند و در فضای بیرون استفاده می‌شوند. وظیفه اصلی آن حفاظت از پوشش‌های گیاهی است و طراحی فضای سبز را بسیار زیباتر می‌کند.

نرده چوبی تجاری: نرده چوبی به دو صورت حلزونی و ساده است. از چوب راش یا روسی تولید می گردند و معمولا برای پله های سنگی و چوبی استفاده می شود که در معماری مدرن کاربردی ندارد و در معماری کلاسیک و سنتی بیشتر مورد توجه است.

 

 

 

نرده آهنی

آهن برای ساخت نرده بالکن بسیار فلز مناسبی است، با سبک های زیبا و ظریف طراحی می شوند. نرده آهنی را اغلب در محیط هایی مثل راه پله های بیرونی، نزدیک به تابلو ها و قاب ها و… استفاده می شود.

برقراری امنیت: از این نرده ها استحکام، دوام و ماندگاری بالایی دارند و زیادی که دارند برای جلوگیری از ورود سارقان استفاده می شوند و می توان با استفاده از چند سر نیزه امنیت را بالاتر نیز برد.

زیبایی بصری: نرده های آهنی دارای تنوع رنگ بسیار زیادی هستند شما می توانید با انتخاب رنگ و فرم مناسب به لوکیشن خود جلوه بیشتری دهید.

کاهش هزینه های تعمیر و نگهداری: نرده های آهنی یکبار اجرا می شوند و یک عمر استفاده می گردند. با استفاده از ترکیبات ضد زنگ تا سالیان سال از سالم ماندن اطمینان حاصل کنید.

 

نرده شیشه ای

از آنجایی که همه ما می دانیم شیشه یکی از ایده آل ترین ماده در دکوراسیون محسوب میشود در هنگام استفاده از آن با شفافیتی که دارد به دکوراسیون روح و نقش می بند و چون اجازه می دهید نور به راحتی عبور کند محیط ما را روشن می کند.

کاربرد استفاده از نرده شیشه ای

حفاظ بالکن: استفاده از نرده شیشه ای به عنوان حفاظ بالکن امکان دسترسی بیشتر و بهتر به نور و منظره بیرونی را ایجاد می کند، نمایی لوکس و مدرن به ساختمان می دهد و به لحاظ ایمنی استحکام بالایی دارد. ارتفاع نرده شیشه ای برای بالکن از ۱۱۰ تا ۱۴۰ سانتی متر است. ضخامت شیشه در بالکن بسته به طول بالکن .از ۱۲ تا ۱۶ میلی متر می باشد

حفاظ پلکان: حفاظ پله قابلیت اجرا با همه انواع نرده شیشه ای را دارد . تفاوت عمده حفاظ پله و بالکن در شکل پنل های شیشه است ، پنل های شیشه ای در راه پله به دلیل زاویه ۴۵ درجه سطح کار به شکل متوازی الاضلاع میباشد. ارتفاع نرده راه پله ۹۰ سانتی متر است.

 

نرده استیل

استیل که با نام فولاد نیز شناخته می شود، آلیاژی از آهن و کربن آن کمتر از %۲ می باشد. استیل ضد زنگ است و انوع رایج آن ۲.۱ و ۳.۴ می باشد. شرکت آرمان دُر معمولا برای پروژه ها از استیل ۳.۴ به دلیل داشتن لایه محافظ جهت جولوگیری از زنگ زدگی و خوردگی استفاده می نماید.

انواع پایه نرده استیل: طرح چوب، پایه زنبوری، پیچی طلایی، نرده استیل دکوراتیو، دوسر گلابی، استیل پیچی، پایه پیچ استیل و…

انواع نرده استیل: ۳خط، ۴خط، ۵خط، ۶خط، نرده استیل عمودی (حصاری)، نرده استیل افقی

 

 

توجه فرمائید: حدود %۲۰ از استحکام و دوام کار مربوط به متریال است و %۸ آن به تسلط و مهارت بستگی دارد. به همین دلیل دقت کنید از جای معتبر که نصاب حرفه ای دارند خرید فرمائید.

در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

Telegram
WhatsApp
Pinterest
LinkedIn
Twitter
Facebook

دریافت اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان

هم اینک تماس بگیرید

آخرین مطالب دانشنامه

راهنمای خرید جک پارکینگی

با مطالعه این مقاله میتوانید از تجربه بیش از ۲۰ سال ما برای خرید جک پارکینگی مناسب درب خود خرید کنید. دیگر نیازی نیست در

چرا بالکن شیشه ای نصب کنیم؟

گاهی اوقات برای دورهمی های دوستانه یا خانوادگی نیاز به محیطی دارید تا معاشرت داشته باشید،که بالکن شیشه ای بهترین گزینه است. می توانید با

مشاوره در Whatsapp
سلام، وقت بخیر
چطور می تونم کمکتون کنم؟