با مطالعه این مقاله میتوانید از تجربه بیش از ۲۰ سال ما برای خرید جک پارکینگی مناسب درب خود خرید کنید.

دیگر نیازی نیست در فصل گرما و سرما از ماشین پیاده شوید درب را هنگام ورود و خروج باز و بسته کنید. در حال حاضر در بیشتر ساختمان ها خصوصا آپارتمان ها به جای درب های قدیمی و کم کاربرد از درب های اتوماتیک و درب های ریموت دار استفاده می کنند. این درب ها کار را برای همه بسیار راحت کرده است.

درب بازکن های بازویی که به آن جک برقی هم می گویند، وسیله ای برای باز و بسته شدن درب حیاط، محل کار، پارکینک، منازل و… است. جک برقی امروزه بسیار پر کاربرد است و با نیرو مکانیکی، درب را باز و بسته می‌کند.

پارکینک دارای ریموت کنترل از راه دور می باشد. افراد با این ریموت میتوانند به راحتی بدون دخالت فیزیکی دست درب را باز و بسته کنند.

 

 

 

انواع روش باز و بسته کردن درب

توسط ریموت کنترل

توسط اپکیشن با گوشی تلفن همراه

توسط نور بالا چراغ خودرو

 

 

 

 

 

انواع جک

۱.هیدرولیکی: این نوع جک به وسیله یک پمپ هیدرولیک و سیستم کنترل که مجهز به سنسورهای تشخیص مانع می باشد امکان باز و بسته شدن درب را می دهد. این نوع جک ها برای ساختمان های پر تردد یا درب های خیلی سنگین استفاده می گردد. تردد های بیش از ۵۰ بار در روز تردد زیاد و درب با وزن بالاتر از ۶۰۰ کیلو درب سنگین محسوب می شوند.

 

۲.الکترومکانیکی: جک الکترومکانیکی از نیرو مکانیکی و الکترونیکی برای باز و بسته کردن خودکار درب پارکینگ استفاده می کند و همچنین در حین باز و بسته شدن تقریبا بی صدا بوده و نرم و روان حرکت می کند. برای حرکت خودکار درب های اتوماتیک لولایی، یک سیستم حرکت برقی نیاز است که در بیشتر موارد از جک برقی درب به عنوان سیستم حرکتی استفاده می شود. از این نوع جک ها بیشتر برای تردد های کم (کمتر از ۵۰ بار در روز) و درب های سبک (سبک تر از ۷۰۰ کیلوگرم)  استفاده می گردد.

 

 

راهنما خرید جک برقی

 

  • انتخاب بر اساس استاندارد درب پارکینگ: یعنی هر عرض درب کمتر از ۳ متر (عرض هر لنگه کمتر از ۳ متر) عرض نرمال است که اکثر درب بازکن های بازویی تولید ایران یا چین یا برند های اروپایی مناسب نصب هستند. برای خرید جک عرض درب تا ۴ و ۵ متر نیاز به مشاوره و شناخت برند دارد. در مشخصات فنی جک برقی یا پیش فاکتور فروشنده لازن است ذکر شده باشد که برای عرض ۴ متر یا ۵ متر بیشتر کارایی دارد و مناسب است.

 

  • میزان تردد: با توجه به نوع ساختمان شما (مسکونی، تجاری، سازمانی، شخصی، چند واحده، آپارتمانی و کارگاهی) میزان تردد نیز متفاوت است و کاملا مشخص است برای درب پارکینگی که ۶ بار در روز باز و بسته می‌شود نسبت به دربی که ۶۰ بار باز و بسته می‌شود موتور متفاوتی نیاز است که در باز و بسته شدن‌های متوالی روان عملکرده و دچار خطا و مشکلات دیگر نشود. پس هرچه تردد بالاتر می‌رود باید از جک قوی‌تر استفاده کرد. تردد حدود ۱۰ تا ۳۰ مرتبه در روز و تعداد واحد تا ۱۰ الی ۱۵ واحد نرمال است.

 

 

 

  • وزن درب: هر جک، توانایی کشش تا یک وزن خاص را دارد اگر فکر میکنید درب پارکینگ شما سنگین است باید از آهنگری که آن را ساخته وزن درب را بپرسید یا با شماره های موجود در آخر صفحه با کارشناس های ما تماس بگرید و درخواست راهنمایی کنید تا جک اتوماتیکی خریداری کنید که قدرت کشیدن درب با آن وزن داشته باشد. البته خرید بازوهایی که قدرت خیلی بیشتر به نسبت درب دارند نیز توصیه نمی شود چرا که اگر درب خیلی سبک و جک بسیار پر قدرت باشد باعث یک سری لرزش هایی روی درب خواهد شد که در ساختمان هایی با پارکینگ مسقف ممکن است آزار دهنده باشد.

 

خیلی مهم است وزن درب و توان درب باز کن اتوماتیک مناسب باشند. وزن درب کمتر از ۲۵۰ کیلوگرم (وزن هر لنگه درب) وزن نرمال جک های برقی است و معمولا هر جکی با این وزن درب سازگاری دارد.

 

  • بودجه: قیمتی که برای خرید جک برقی در نظر گرفته اید بسیار تاثیر گذار در انتخاب جک درب پارکینگ است. اگر بخواهید جک برقی تا ۹ میلیون تومان خریداری کنید می توانید از بین برند ها ایرانی یا چینی مانند جک سیماران، جک سوزوکی، جک بتا، کنزو، سوپرلایف، محک، میلان، روما و… یکی را انتخاب کنید.

 

  • نصب مناسب: نصب جک های پارکینک نیاز به تجربه انجام این کار را دارد و حتما باید از نصاب های

حرفه ای مخصوص نصب درب های ریموت دار کمک بگیرید. بهترین برند درب بازکن بازویی نیز اگر توسط نصاب غیر حرفعه ای و بی تجربه نصب شود به دلیل عدم رعایت اصول نصب صحیح ممکن است به مشکل خورده و خراب شود. سیم کشی مناسب، نصب پایه در جایی مناسب و محاسبات دقیق نصب بازو و برنامه دهی صحیح به برد درب بازکن از جمله مهارت هایی که پرسنل نصب آموزش دیده باید داشته باشد.

 

 

 

 

تجهیزات کامل جک درب پارکینگ

  1. دو عدد بازو ( برای هر درب یک عدد بازو نصب میگردد)
  2. مدار فرمان (کنترل باکس)
  3. یک جفت چشمی بین درب (لز برخورد دب با مانع و افراد جلوگیری می کند)
  4. فلاشر چشمک زن (چراغ هشدار باز و بسته شدن دب)
  5. دو عدد ریموت کنترل (می توان به تعداد واحدها سفارش داد)
  6. یراق آلات پایه عقب و جلو بازوها و پین ها
  7. آچار یا کلید خلاص کن
  8. برق اضطرای و ac dc
  9. Fast Closing
  10. سیستم عملکرد دو سرعته

 

 

آپشن ها و مشخصات جک های برقی

  1. قابلیت اتصال به اکسز کنترل، BMS و …
  2. قابلیت نصب باتری بک آپ (برق اضطراری) در جک های ۲۴ ولت
  3. عملکرد دو سرعته و بسته شدن نرم درب
  4. بسته شدن سریع Fast e bsing
  5. قابلیت باز شدن دو جک یا کرکره با یک ریموت
  6. امکان باز و بسته شدن دو جک توسط چراغ خودرو
  7. امکان باز و بسته شدن و کنترل از راه دور توسط اپلیکیشن گوشی

 

 

ویژگی های نصب جک پارکینگی

  • در زمان و هزینه صرفه جویی میکند
  • سهولت و راحتی را به وجود می اورد
  • برای باز و بسته کردن درب، به قطعات هوشمند مجهز می باشند
  • ایمنی و امنیت بالایی دارد
  • در هنگام باز و بسته کردن درب، سر و صدایی تولید نمی کند
  • دارای آچار آلن در مواقع قطع برق
  • در فصل های سرما و گرما نیاز به خارج شدن از وسیله نقلیه نیست

در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

Telegram
WhatsApp
Pinterest
LinkedIn
Twitter
Facebook

دریافت اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان

هم اینک تماس بگیرید

آخرین مطالب دانشنامه

راهنمای خرید جک پارکینگی

با مطالعه این مقاله میتوانید از تجربه بیش از ۲۰ سال ما برای خرید جک پارکینگی مناسب درب خود خرید کنید. دیگر نیازی نیست در

چرا بالکن شیشه ای نصب کنیم؟

گاهی اوقات برای دورهمی های دوستانه یا خانوادگی نیاز به محیطی دارید تا معاشرت داشته باشید،که بالکن شیشه ای بهترین گزینه است. می توانید با

مشاوره در Whatsapp
سلام، وقت بخیر
چطور می تونم کمکتون کنم؟